میدانید چوب ترموود فنلاندی بهتر است یا ایرانی ؟

میدانید چوب ترموود فنلاندی بهتر است یا ایرانی ؟

فهرست مطالب

ترموود از درختان زبان گنجشک و درختان کاج تولید می شود. البته به دلیل کمبود مواد اولیه مناسب برخی از تولید کنندگان ایرانی نیز توانسته اند بر طبق دانش فنی روز دنیا ترموودی تحت عنوان ترمو چوب ایرانی را تولید کنند که تفاوت هایی با ترموود فنلاندی دارد.

در این مقاله سعی داریم به مقایسه ترمووود ایرانی و ترموود فنلاند بپردازیم. اگر می خواهید بدانید ترمووود فنلاندی بهتره یا ترمووود ایرانی این مقاله رسپیناوود را مطالعه کنید.

ویژگی ترموود ایرانی

ترموود ایرانی وزن کم و نصب ساده ای دارد. این ترموود در برابر حشرات، قارچ و کپک از مقاومت زیادی برخوردار است. از استحکام زیادی در شرایط آب و هوایی مختلف نیز برخودار است. از همه مهم تر قیمت مناسبی دارد.

 

ویژگی ترموود فنلاندی

ترموود فنلاندی مانند ترموود ایرانی تنها با استفاده از گرما و بخار اصلاح حرارتی می‌شود. دارای کیفیتی تایید شده توسط مراجع معتبر بین‌المللی می باشد. ترموود فنلاندی در سخت ‌ترین شرایط آب و هوایی نیز به خوبی دوام می‌آورد.

 

چوب ترموود فنلاندی بهتر است یا ایرانی

برخی از تولید کنندگان داخلی با هدف تولید محصولات که با چوب های فنلاندی رقابت کند، اقدام به واردات چوب های روسی کردند و تحت شرایطی ترمووود در ایران را تولید کردند که با نمونه های خارجی تفاوت هایی دارد. چوب ترموود فنلاندی استحکام و طول عمر بالای 20 سال دارد .

اما نمی توان بدون قطع، ترموود ایرانی را بی کیفیت بدانید زیرا برخی از تولید کنندگان در داخل با تولید ترموود باکیفیت و طول عمر بالا سعی در رقابت باترموود فنلاندی در بازار بین المللی دارند.

یک نکته مثبت دیگر درباره چوب ترموود ایرانی این است که به دلیل نوسانات ارز قیمت ترموود  فنلاندی وارداتی روز به روز بیشتر می شود. اما ترموود ایرانی را با کیفیت مطلوب می توانید با قیمت مناسب خریداری کنید. این نکته با توجه به بازار امروز از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. البته انتخاب نهایی با شماست.

 

مقایسه ترموود ایرانی و ترمووود فنلاندی

چوب ترموود فنلاندی بهتر است یا ایرانی

محصولی که امروز تحت عنوان ترموود ایرانی در بازار عرضه می شود با همتای فنلاندی خود تفاوت دارد که اصلی ترین تفاوت ترموود فنلاندی با ترموود ایرانی عبارتند از:

  • تفاوت ترموود فنلاندی یا ایرانی از لحاظ دوام و کیفیت

کیفیت یک محصول به عوامل مختلفی مثل تکنولوژی تولید بستگی دارد. در اروپا برای کنترل کیفیت چوب خام استانداردهای سخت گیرانه وجود دارد . به این شکل، ترموود در کارخانه فنلاند با گریدA و گریدB تحت استاندارد و نظارت کامل تولید می شود.

برای همین کیفیت بیشتری نسبت به ترموود ایرانی دارند . عواملی مانند: میزان اکسیژن و رطوبت در محیط، مدت زمان حرارت ‌دهی میزان و یکنواختی حرارت، فرآیند کاهش و افزایش دمای کوره در تعیین دوام و کیفیت ترموود نقش دارند و برای سنجش کیفیت ترموود باید به آن ها توجه کنید.

  • تفاوت ترموود فنلاندی یا ایرانی از لحاظ ظاهر

آشکارترین تفاوت ترمووود ایرانی و فنلاندی رنگ آن هاست. ترموود فنلاندی تیره ‌تر از ترموود ایرانی است. برای همین ترموود فنلاندی با تغییر میزان رطوبت هوا، از پایداری بیشتری نسبت به ترموود ایرانی برخوردار هستند.

اما ترموود ایرانی در کوره ای ساخته می شود، معمولا قادر به همگن نگه داشتن دما نمی باشد. به همین خاطر تولیدکنندگان ناچار هستند که برای جلوگیری از سوختن چوب، دمای کوره را روی درجه کمتری نسبت به حد استاندارد تنظیم کنند.

همین دمای پایین، در فرایند کوره ای اصلاح حرارتی باعث روشن تر شدن ترموود ایرانی نسبت به ترموود فنلاندی شده است. علاوه بر این ترموود ایرانی معمولا از نظر ظاهری صاف و صیقلی نیست و در ابتدا و انتهای الوار آن ها ترک ‌های ریز و درشت وجود دارد.

  • تفاوت ترموود فنلاندی یا ایرانی با طول شاخه

طول شاخه های ترموود ایرانی، 3 یا 4 می باشد.اما طول شاخه های ترموود فنلاندی از 3 متر شروع شده و بسته به نوع موجودی کارخانه ها می تواند در اندازه های 30/3 ، 60/3 ، 90/3 ، 20/4 ، 50/4 و 80/4 باشد.

  • تفاوت ترموود فنلاندی و ایرانی از لحاظ مواد اولیه

تفاوت ترموود فنلاندی و ایرانی از لحاظ مواد اولیه

کشور فنلاند موفق به ایجاد جنگل های مصنوعی و توسعه گونه های پرورشی کاج برای تولید ترموود شده است. درختان این جنگل ها گره‌ های منظم پروانه ‌ای شکل دارند که روی کیفیت ترموود تولیدی تاثیر زیادی می گذارد.

 اما برای تولید ترموود در ایران بیشتر از چوب کاج روسی استفاده می کنند که از نظر درجه کیفی در وضعیت ضعیف ‌تری نسبت به کاج سوزنی فنلاندی قرار دارد.

ترموودهای به عمل امده از کاج های روسی معمولا گره ‌های ترک خورده ‌ای دارند که همین امر باعث کاهش مقاومت ترموود ایرانی نسبت به ترموود فنلاندی می شود.

  • فرق چوب ترمووود فنلاندی با چوب ترمووود ایرانی از نظر قیمت

ترموود فنلادی طول عمر 20 ساله دارد. این قابلیت به همراه استحکام و کیفیت بالای الوار ، ترموود تولیدی فنلاند گران ‌تر از محصولات داخلی هستند. برای به دست آوردن ترموود در ایران از چوب های وارداتی از کشور روسیه استفاده می‌ شود.

به همین خاطر ترموود تولید شده از نظر قیمت در رتبه پایین‌ تری نسبت به ترموودهای فنلاندی قرار دارد. ترموود فنلادی از ترموود ایرانی گران تر است.

خیلی از مصرف کنندگان به دلیل پایین ‌تر بودن قیمت هر متر مربع ترموود ایرانی آن را به ترموود فنلاندی ترجیح می‌دهند. بین انتخاب ترمووود فنلاند یا ایران نوع ایرانی را انتخاب می کنند.

 

نکات لازم برای انتخاب بین ترموود فنلاندی یا ایرانی

نکات لازم برای انتخاب بین ترموود فنلاندی یا ایرانی

  • چه ترموودهای فنلاندی که به صورت آماده وارد کشور شده و چه چوب های خامی که در ایران و در کوره های داخلی به ترموود تبدیل می شوند و هر دو وارداتی هستند و ماده خام هیچ کدام در داخل ایران تولید نمی شود.
  • مهم ترین عامل تعیین کیفیت دستگاه های مولدر و ساب چوب ترمو، در صاف و یکدست بودن سطح چوب می باشد. در ترموود بی کیفیت اندازه های الوار در ضخامت و عرض با هم اختلاف دارند و این برای محصول نهایی یک امتیاز منفی می باشد.
  • چوب هایی که از کشورهایی نظیر روسیه و گرجستان در کوره های ایرانی به شکل ترموود در می آیند. در فصل ها و زمان های مختلف از کیفیت یکسانی برخوردار نیستند؛ گاهی مواقع چوب وارداتی از روسیه و گرجستان بسیار با کیفیت است که باعث ارتقای کیفیت ترمووود تولیدی می شود.

 

بررسی تفاوت های ترمووود ایرانی و ترموود فنلاندی

برخی افراد از روسیه چوب های ارزان قیمتی وارد می کنند که به طبع آن کیفیت محصول نهایی و تولید ترموود بی کیفیت می شود و همان ترموود بی کیفیت را داخل بازار می کنند.

 شرکت معتبر رسپیناوود راشین با سال ها فعالیت در زمینه تولید و فروش عمده چوب ترموود فنلاندی، چوب های خام باکیفیت را وارد کشور کرده و تحت فرایند کامل منطبق با استانداردهای جهانی ترموود باکیفیت تولید می می کند.

برای خرید در سایت ترموود و انتخاب ترموود ایرانی یا فنلاندی میتوانید با کارشناسان فروش شرکت رسپیناوود مشاوره کنید تا بتوانید با توجه به بودجه خود مناسب ترین ترموود را خریداری نمایید.

3/5 - (2 امتیاز)
آخرین نوشته ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
رسپیناوود1

گروه صنعتی رسپینا چوب راشین

۰۲۱۲۲۷۳۴۹۹۸ / ۰۲۱۲۲۲۳۱۲۵۳ / ۰۹۱۲۲۲۴۴۱۲۸

<< لیست قیمت چوب ترموود فنلاندی >>

نرخ (قیمت روز یورو)

قیمت

مقطع

جنس

836,000

27 یورو

16*92  - 118 SHP

فنلاندی

490,000

29 یورو

16*92  UTV

فنلاندی

992,000

32 یورو

19*92  - 95 SHP 118

فنلاندی

1,116,00 

36 یورو

20*140  UTV

فنلاندی

1,300,000

42 یورو

26*92 * 118 SHP

فنلاندی

1,900,000

62 یورو

42*42  - 92 - 68

فنلاندی

2,000,000

65 یورو

42*140

فنلاندی

شرکت بازرگانی رسپیناوود راشین ترموود فنلاند ترموود فنلاند.

طراحی ، فروش و اجراء تخصصی نمای بیرونی ساختمان با چوب های فرآوری شده ترموود فنلاندی و ایرانی و چوب پلاست بدون واسطه با نصاب و جوشکار سراسر کشور.

www.respinawood.info