نحوه اجرای سقف پرگولا، باید ها و نباید ها

اجرای سقف پرگولا، باید ها و نباید ها

فهرست مطالب

امروزه افراد می خواهند فارغ از تمام روزمرگی های خود به دنبال یک گوشه دنج برای دورهمی های دوستانه یا خانودگی خود باشند. اجرای سقف پرگولار این امکان را برای دورهمی شما به وجود آورده اند.

پرگولاها بیشتر به عنوان سایبان در فضای باز همچون روف گاردن، تراس و یا محوطه های مختلف به کار برده شده و یکی از سازه های محبوب و کاربردی محسوب می شود. در این مقاله به همه چیز درباره سقف پرگولا پرداخته شده است.

 

پرگولا چیست ؟

پرگولا یک ساختار چارچوب دار در فضای باز است که روی تیرک های آن یک سقف صاف یا قوس دار قرار می گیرد. از پرگولا می توان به عنوان محلی برای نشستن یا نوشیدن و صرف غذا استفاده کرد.

این سازه یک فضای مستقل از بنای ساختمان است. در ساخت پرگولا از سقف هایی با تکنولوژی مدرن استفاده شده است. نصب پرگولا منظره کلی زیبایی به فضا می بخشد.

 

نحوه اجرا و ساخت سقف پرگولا

نحوه اجرا و ساخت سقف پرگولا

شکل و ابعاد و نحوه ساخت الاچیق پرگولا بنا به درخواست کارفرما به شکل منحنی مربع مستطیل و اشکال دیگر قابل سفارش می باشد. اما در نمونه های پیش ساخته چنین امکانی وجود ندارد.

اجزای اصلی سقف متحرک پرگولا شامل ستون ها و تیرها هستند. البته اجزای دیگر نیز می تواند متشکل از سایبان، پرده، گیاهان تزئینی باشد که کاملا به سلیقه مشتری بستگی دارد.

 

آشنایی با مراحل ساخت سقف پرگولا

آشنایی با مراحله های ساخت سقف پرگولا

برای اجرای سقف پرگولار مهندسین شرکت رسپیناوود راشین مراحل زیر را انجام می دهند:

  • تعیین فضای مناسب

در ابتدا یک فضا را به عنوان محلی برای اجرای پرگولا انتخاب می کنند که کاملا مستطح باشد. در صورت نبود سطح مسطح، بایستی زمین را کند و سطح خاک را کاملا صاف کرد. بهترین محل نصب سقف پرگولا در کنار درختان سایه دار است تا در تابستان در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار نگیرد. چون ساختار شبکه ای شکل پرگولا یک سایه کوچکی را فراهم می کند.

  • تهیه نقشه

مهندسین شرکت رسپیناوود قبل از اجرای سقف پرگولا نقشه تهیه می کنند تا با استفاده از آن بتوانند ستون ها ابعاد را به خوبی اجرا و  اعمال کنند.با مطالعه نقشه می توان، نقاط قرارگیری ستون ‌ها را در داخل زمین علامت‌ گذاری کرد. عمق گود برداری هم به اندازه ¼ ارتفاع ستون و ابعاد گودال بایستی دو برابر بزرگ ‌تر از ابعاد ستون در نظر گرفته می شود.

  • حفر جای ستون پرگولا

برای حفر سوراخ ‌های ستون ‌ها،  از یک دستگاه حفاری یا بیل و کلنگ استفاده می شود. در این مرحله بتن یا سیمان را آماده می کنند و در داخل گودال می ریزند تا ستون در جای خود ثابت و محکم قرار بگیرد. برای تراز شدن ستون نیاز است آن را محکم به پشت ‌بند بندند. لازم است که بتن به ‌مدت ۴۸ ساعت در این وضعیت قرار داشته باشد.

  • نصب تیرهای اصلی

تیرهای اصلی را با استفاده از پلیت های مخصوص در چهار سمت به ستون ‌ها  وصل می کنند. به این صورت که در انتهای هر کدام از ستون های عمودی و افقی یک زاویه ۴۵ درجه می برند و با پلیت و میخ به یکدیگر متصل می کنند.

  • اتصال تیر های فرعی و ستون های پرگولا

برای اتصال تیرهای فرعی متقاطع با تیرهای اصلی یک سری شکاف به اندازه ابعاد عرضی تیرک ها به وجود می اورند که این شکاف ها یک سوم ارتفاع تیرک ها هستند.

  • مرحله پایانی ساخت پرگولا

سازه شما در شکل ابتدای خودش آمادست که سایر اجزای آن ( پرده گیاهان تزئینی، سایبان و غیره) را می توان بنا به درخواست شما کارفرمایان محترم به این به سازه اضافه کرد.

 

انواع کاربرد های سقف پرگولا

انواع کاربرد سقف پرگولا

پرگولا در حیاط ویلا

امروزه شلوغی های شهر افراد ساکن شهرهای بزرگ را به ویلانشینی در مناطق خوش آب و هوا مشتاق کرده است. اگر می خواهید در حیاط خانه یا ویلای خود جایی برای دورهمی های خانوادگی داشته باشید، کافی است یک سازه پرگولار سفارش دهید. برای سفارش پرگولا در حیاط خانه یا ویلای خود می توانید کلیه مراحل اجرای سقف پرگولار را به ما در رسپیناوود راشین بسپارید.

ساخت پرگولا در تراس یا روف گاردن

اگر می خواهید یک تراس کاملا زیبا یا روف گاردن متفاوت داشته باشید با اجرای پرگولا میتوانید یک سقف شیک مشبک به زیباترین شکل ممکن ایجاد کنید. یکی دیگر از فعالیت رسپیناوود اجرای سقف های پرگولار در تراس یا روف گاردن بسیاری از ساختمان های تجاری، اداری، مسکونی و آرایشگاه های مختلف است.

ساخت پرگولا مناسب کافه

اجرای سقف پرگولا برای کافه و رستوران یکی دیگر از فعالیت های شرکت رسپیناوود راشین است که یک فضای خاصی را برای صرف غذا خلق می کند . بیشتر افراد می خواهند در فضایی باشند که عناصر طبیعت در آن رویت شود.

این مدل از سقف ها هم از نظر زیبایی شرایط مناسبی دارند. برای سفارش اجرای سقف پرگولای رستوران یا کافی شاپ کافی است با همکاران ما مشورت کنید تا بهترین ترکیب از مدرنیته و نوستالژی را برای کافه تان داشته باشید.

 

ساخت انواع طرح پرگولا

ساخت انواع طرح پرگولا

شرکت رسپیناوود برای اجرای سقف پرگولا طرح های فوق العاده زیبا طراحی می کند که انواع طرح سقف متحرک، مدل شیروانی، خورشیدی و بادبانی می شود. برای سفارش برای ساخت پوشش سقف پرگولا کافی است از مشاوران ما کمک بگیرید تا بهترین طرح را مطابق با سلیقه و بودجه خود انتخاب کنید.

  • پرگولا سقف باز

سقف این نوع پرگولا مسطح و کاملا باز است و این نوع پرگولا ظاهر مدرن دارد که باعث می شود ارتباط بیشتری با محیط برقرار کنید. این نوع پرگولا دارای ظاهری مدرن است.

  • پرگولا شیروانی

سقف این نوع پرگولا به صورت شیروانی و زاویه دار است که باعث می شود آب باران را به راحتی هدایت شود. این نوع پرگولا سبکی جذاب، سنتی و کلاسیک دارند.

  • پرگولا بادبانی

ظاهر این پرگولا بسیار مدرن و منحصر به فرد می باشد.شکل بادبانی دارند و به عنوان سازه اصلی بام، بادبان آن قابلیت جمع شدن را دارد.

  • پرگولا خورشیدی

این نوع پرگولا دارای ظاهری سنتی و در عین حال مدرن است. این نوع سقف پرگولا باعث تجمع نور خورشید می شود. اگر می خواهید از تابش نور آفتاب لذت ببرید، این نوع طرح خورشیدی برای شما مناسب است.

 

قیمت سقف پرگولا به چه عواملی بستگی  دارد؟

قیمت سقف پرگولا به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت اجرای سقف پرگولا نیز مانند اجرای هر سازه دیگری به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت ثابتی ندارد. بسته به اینکه پرگولا مورد نظر شما چه جنس و چه طرح و سبک ساختی دارد، قیمت آن نیز متفاوت خواهد بود.

 

معرفی انواع ساختار و جنس سقف های پرگولا

معرفی انواع ساختار و جنس سقف پرگولا

یکی از مهم ترین نکات درباره هر آنچه که درمورد ساخت سقف پرگولا باید بدانید ، جنس متریال پرگولاست. ساخت و اجرای سقف پرگولار با متریال مختلفی انجام می شود که عبارتند از:

  • پرگولای فلزی

از جمله فلزاتی که برای ساخت پرگولا مناسب هستند، می توان از آلومینیوم و فولاد نام برد. زیرا این نوع فلزات از مقاومت بالایی در برابر شرایط مختلف آب و هوایی برخوردارند و همچنین دارای انعطاف پذیری لازم برای طراحی های گوناگون هستند.

فلزهای ضد زنگ در برابر شرایط جوی مانند باران مقاوم هستند، گزینه های مناسبی برای این کار محسوب می ‌شوند. البته ساخت پرگولای فلزی نسبت به پرگولای چوبی هزینه بیشتری دارد.

  • پرگولای چوبی ترموود

یکی از محبوب ترین و زیباترین سازه پرگولا چوب ترمووود که نسبت به چوب معمولی از مقاومت بیشتری در شرایط جوی برخوردار است. هم چنین به دلیل جنس خاص خود از آسیب حشرات موذی در امان می باشد.

برای همین طول عمر بالایی دارد. جهت سفارش سقف پرگولا از ترموود باکیفیت بهترین انتخاب شرکت رسپیناوود راشین است که بابت ساخت پرگولا به شما گارانتی 10 ساله می دهد برای سفارش پرگولا ترموود و استعلام قیمت پرگولار ترمووود میتوانید با همکاران ما در بخش فروش تماس بگیرید.

برای کسب بیشتر درباره نحوه اجرا و ساخت روف گاردن ترموود تنها کافیست به سایت رسپیناوود مراجعه فرمایید.

  • پرگولا با چوب پلاست

چوب پلاست هم متریال صنعتی دیگری است که شباهت زیادی به چوب دارد. این محصول از پلاستیک های بازیافتی و چوب ساخته شده است در مقابل شرایط اب و هوایی مقاومت مناسبی دارد.

یکی از بهترین و مقرون به صرفه ترین چوب ها برای ساخت پرگولا، چوب پلاست محسوب می شود و بهترین پیشنهاد برای مشتریانی است که می خواهند اجرای سقف مشبک پرگولا را با قیمت ارزان تری انجام دهند.

  • پرگولا فایبر گلاس

یک نوع دیگر پرگولا، پرگولاهای فایبرگلاس است که شرایط نگهداری بسیار راحت و طول عمر بالایی دارد. همچنین رنگ آمیزی روی فایبرگلاس از ماندگاری بیشتری برخوردار می باشد. البته باید به این موضوع توجه کنید که قیمت پرگولا فایبرگلاس از پرگولا چوبی گران تر است.

 

پرگولا بهتر است یا آلاچیق؟

پرگولا بهتر است یا آلاچیق؟

برخی از کارفرماها پرگولا را با آلاچیق اشتباه می گیرد . تفاوت عمده پرگولا با آلاچیق این است که آلاچیق به شکل فضای محصور و بسته است و کف آلاچیق نسبت به زمین ارتفاع دارد و حریم خصوصی آلاچیق بیشتر از پرگولاست.

 

مجری تخصصی  اجرای سقف پرگولا

مجری تخصصی اجرای سقف پرگولا

رسپیناوود راشین با بهره گیری از سال ها خدمات در زمینه مشاوره، طراحی، فروش و اجرای سقف پرگولا بهترین انتخاب برای دلنشین تر کردن محیط اطراف شما می باشد.

برای مشاوره رایگان طراحی، اجرا، خرید پرگولا در روف گاردن، محوطه سازی فضاهای خاص و عمومی از مرغوب ترین و باکیفیت ترین مواد اولیه کافی است با شماره های درج شده در سایت رسپیناوود تماس حاصل فرمایید.

مهندسین شرکت رسپیناوود با بهره گیری از دانشی که دارند می توانند بهترین نوع جنس و طرح پرگولا را بسته به سلیقه، فضا و بودجه شما انتخاب کنند.

 

سوالات متداول اجرای سقف پرگولا

اجرای سقف پرگولا در چه مکان هایی امکان پذیر است؟

این سازه در تراس ،روف گاردن و محوطه سازی، در مکان ‌های عمومی همچون: پارک و فضای باز قابل اجراست.

قیمت اجرای سقف پرگولا چقدر است؟

بسته به جنس، طرح و سبک ساخت پرگولا و فضای موجود قیمت ها متفاوت هستند

کدام جنس سقف پرگولا کم هزینه تر است؟

روش اجرای سقف پرگولا با چوب پلاست مقرون به صرفه ترین روش اجرای سقف پرگولا نسبت به جنس های فلزی و فایبرگلاس می باشد.

3/5 - (2 امتیاز)
آخرین نوشته ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
رسپیناوود1

گروه صنعتی رسپینا چوب راشین

۰۲۱۲۲۷۳۴۹۹۸ / ۰۲۱۲۲۲۳۱۲۵۳ / ۰۹۱۲۲۲۴۴۱۲۸

<< لیست قیمت چوب ترموود فنلاندی >>

نرخ (قیمت روز یورو)

قیمت

مقطع

جنس

836,000

27 یورو

16*92  - 118 SHP

فنلاندی

490,000

29 یورو

16*92  UTV

فنلاندی

992,000

32 یورو

19*92  - 95 SHP 118

فنلاندی

1,116,00 

36 یورو

20*140  UTV

فنلاندی

1,300,000

42 یورو

26*92 * 118 SHP

فنلاندی

1,900,000

62 یورو

42*42  - 92 - 68

فنلاندی

2,000,000

65 یورو

42*140

فنلاندی

شرکت بازرگانی رسپیناوود راشین ترموود فنلاند ترموود فنلاند.

طراحی ، فروش و اجراء تخصصی نمای بیرونی ساختمان با چوب های فرآوری شده ترموود فنلاندی و ایرانی و چوب پلاست بدون واسطه با نصاب و جوشکار سراسر کشور.

www.respinawood.info