بهترین چوب ترموود برای کار من کدام است؟

بهترین چوب ترموود برای کار من کدام است؟

فهرست مطالب

ترموود چوب اصلاح شده با فرایند حرارتی بدون اضافه کردن هیچ گونه ماده شیمیایی و کاملا سازگار با محیط است. ترموود محبوب ترین متریال چوب که در صنعت ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی به شمار می رود.

 برای اطلاع از بهترین چوب ترمووود باید ابتدا با نوع چوب و ویژگی های آن آشنا شوید چون شناخت بیشتر در مورد چوب های ترموود به اطلاع از کیفیت آن ها  کمک می کند.

اگر می خواهید با بهترین چوب ترموود و ویژگی های آن آشنا شوید، این مقاله به شما کمک می کند که برای کارتان بهترین چوب ترموود  را انتخاب کنید.

 

انواع چوب طبیعی ترموود

اصلاح حرارتی را می‌ توان برای هر نوع چوبی اعمال کرد. اما به طور کلی دو نوع چوب طبیعی داریم. چوب نرم (Soft wood) که در ترموود به کار برده می شود و چوب سخت (Hard wood) از رایج ترین چوب برای ساخت بهترین ترمو چوب در ایران می توان از موارد زیر نام برد:

  • کاج
  • زبان گنجشک
  • راش
  • بلوط (چوب سخت)
  • چوب قرمز (چوب نرم)
  • راش (چوب سخت)

 

7 تا از بهترین چوب ترموود به همراه کاربرد

انواع چوب مورد استفاده در بهترین چوب ترموود

هر چوبی برای رسیدن به کیفیت بهترین چوب ترموود مناسب نیست. در ادامه به شما گفته می شود که بهترین چوب ترموود از چوب کدام درختان به دست می آید و در چه قسمت هایی استفاده از آن مناسب است:

1. چوب کاج 

بهترین ترمود از درخت کاج که از نوع چرب نرم است به دست می اید. چوب درخت کاج دوام بالایی دارد و رسانایی گرمایشی کمی دارد و رنگ این نوع چوب قهوه ‌ای مایل به کرم و قهوه‌ای مایل به زرد است گونه های درخت ساسنا گره پروانه ای شکل زیبایی دارند و در سردترین نقاط رشد بالایی خواهند داشت. و به دلیل چگالی بالا و فشردگی مناسب قابلیت فراوری برای بهترین چوب ترموود را دارند.

کاربرد: این نوع چوب برای ساخت آلاچیق، پرگولا، روف گاردن،نمای بیرئن ساختمان، سونا جکوزی و درب ساختمان ها کاربرد دارد.

2. چوب زبان گنجشک 

یکی دیگر از چوب های رایج در ساخت بهترین چوب ترموود درخت ون یا زبان گنجشک است. این درخت در دسته چوب های سخت قرار می گیرد و مقاومت بالایی در برابر حرارت و رطوبت دارد.

کاربرد: ترموود ساخته شده از درخت زبان گنجشک، یکی از بهترین انواع ترموود برای دکوراسیون داخلی نمای ساختمان دیوار و کف پوش و روف گاردن و ترانس و غیره محسوب می شود.

3. چوب درخت بلوط 

چوب درخت بلوط یکی از بادوام‌ ترین انواع چوب ‌های مورد استفاده در تولید بهترین ترموود به کار می رود. این چوب نیز از نوع چوب سخت است که به دو دسته بلوط قرمز و بلوط سفید تقسیم می ‌شود.

بلوط سفید رنگی قهوه ‌ای مایل به خاکستری دارد و رنگ بلوط قرمز شامل طیف رنگی تیره تا روشن رنگ قرمز شود. قیمت بلوط قرمز نسبت به بلوط سفید کمتر است.

کاربرد: ترموود ساخته شده از چوب بلوط به دلیل رنگ ‌بندی متنوع در تزئین نمای داخلی و بیرونی ساختمان و دکوراسیون داخلی نیز استفاده می ‌شود.

4. چوب درخت راش

یکی دیگر از چوب های مورد استفاده در تولید بهترین چوب ترموود ، از درخت راش به دست می آید.  چوب درخت راش از انعطاف پذیری بالایی برخودار است و در برابر ضربه از خود مقاوم زیادی نشان می دهد.

این نوع چوب به دلیل داشتن رنگ روشن، در تولید انتقال گرما به محیط تاثیر زیادی می گذارد. البته چوب راش نسبت به سایر چوب ‌های دیگر مقاومت کمتری در برابر رطوبت دارد. برای همین نگهداری آن  نیازمند مراقبت بیشتری است.

کاربرد: این نوع چوب برای ساخت پارکت، لمینت تمام چوب و میزنهار خوری استفاده میشود.

 

5. چوب ماهون 

چوب ماهون

چوب ماهون به دلیل کیفیت عالی و قیمت بالای خود، مورد توجه بسیاری از افراد قرار میگیرد و استفاده از آن به عنوان روکش چوب سخت، افزایش پیدا کرده است.

کاربرد: این نوع چوب ترموود، به دلیل خاصیت گرمی که دارد، اغلب در ساخت آلات موسیقی استفاده میشود.

 

6. چوب بامبو :

چوب بامبو ترموودی در اثر گرم شدن، رنگ آن تغییر می‌کند و تیره تر میشود و با رشد سریع خود از نظر گیاه شناسی و اصلاح حرارتی به کلاس دوام بالایی دست می‌یابد.

کاربرد: این نوع از چوب برای استفاده در فضای باز مناسب است.

 

7. چوب قرمز:

چوب ترموود قرمز به عنوان یک چوب نرم شبیه به چوب کاج است. با این تفاوت که نسبت به چوب کاج پایداری و دوام کمتری دارد. چوب کاج سریعتر بازسازی می‌شود و حدود ۶۰٪ قوی‎تر است.
کاربرد: این سبک از انواع چوب ترموود؛ به دلیل مقاومت در برابر پوسیدگی و خاصیت دفع حشرات، برای مبلمان یا دکور و نمای فضای باز، بسیار مناسب است.

 

8. خاکستر حرارتی (چوب سخت):

چوب خاکستر ترموودی در برابر پوسیدگی و آب و هوا بسیار مقاوم و بادوام میباشد مخصوصاً در جاهایی که تغییرات شدیدی در رطوبت و نوسانات آب و هوایی زیاد وجود دارد، مناسب است.
کاربرد: این نوع چوب‏ های سخت خاکستر، در تراس های چوبی کاربرد دارند.

 

 

ویژگی های چوب های نرم

 

ویژگی های چوب های نرم

ویژگی های انواع چوب طبیعی نرم که برای چوب ترموود کاربرد دارد شامل موارد زیر می شود:

  • رشد سریع
  • همیشه سبز
  • سوزن به جای برگ
  • دانه های بدون پوشش یا مخروطی
  • قیمت ارزن
  • رنگ روشن
  • شیره ای زیادی
  • سبک وزن و چگالی بالا
  • مقاومت بسیار ضعیف در برابر آتش

 

ویژگی های چوب سخت طبیعی

انواع ویژگی ه های چوب سخت (Hard wood)شامل موارد زیر می شود:

  • گونه های گلدار پهن برگ
  • دانه متراکم
  • گران‌تر
  • رنگ تیره‌تر
  • محتوای شیره کم
  • وزن و چگالی بالا
  • مقاومت خوب در برابر آتش

 

تولید بهترین چوب ترموود در بازار

 

فرایند تولید بهترین چوب ترموود در بازار

ترموود در بازار به دو روش متفاوت تولید می ‌شود. که هر کدام ویژگی‌ های خاص خود را دارند. روش ‌های تولید چوب ترموود شامل موارد زیر می شود:

  • روش Thermo-S

در روش ترمو اس، پسوند حرف S به معنی stability یا همان پایداری و ثبات است. در این روش چوب را تحت حرارت 180 درجه سانتی‌گراد قرار می ‌دهند تا مقاومت و ثبات چوب ارتقا پیدا کند.

  • روش Thermo-D

پسوند حرف D در روش ترمو دی به معنی durability یا همان استحکام و دوام است. در این روش چوب تحت حرارت 220 درجه سانتی‌گراد قرار می‌گیرد و مقاومت آن در برابر انواع شرایط آب‌ و هوایی بالاتر می رود.

 

انتخاب بهترین چوب ترمووود

در این مقاله به ویژگی و معرفی بهترین چوب ترموود پرداخته شد. چوب ‌های درخت نرم مانند کاج و چوب قرم  ارزان‌تر هستند و به دلیل در دسترس بودن بیشتر، در محصولات ترموود به کار برده می شوند.

رسپیناوود مرجعی شناخته ‌شده در زمینه عرضه انواع چوب ‌‌های ترموود ایرانی و ترموود فلاندی است. شرکت ترموود چوب مجری تخصصی تمام سازه‌ های چوبی با بهترین نوع ترموود و با بالاترین سطح کیفی محسوب میشود. بهترین نوع ترموود را میتوانید از رسپیناوود راشین خریداری کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر برای خرید آنلاین ترمووود، با بخش فروش تماس بگیرید.

5/5 - (1 امتیاز)
آخرین نوشته ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا
به بالای صفحه بردن
رسپیناوود1

گروه صنعتی رسپینا چوب راشین

۰۲۱۲۲۷۳۴۹۹۸ / ۰۲۱۲۲۲۳۱۲۵۳ / ۰۹۱۲۲۲۴۴۱۲۸

<< لیست قیمت چوب ترموود فنلاندی >>

نرخ (قیمت روز یورو)

قیمت

مقطع

جنس

836,000

27 یورو

16*92  - 118 SHP

فنلاندی

490,000

29 یورو

16*92  UTV

فنلاندی

992,000

32 یورو

19*92  - 95 SHP 118

فنلاندی

1,116,00 

36 یورو

20*140  UTV

فنلاندی

1,300,000

42 یورو

26*92 * 118 SHP

فنلاندی

1,900,000

62 یورو

42*42  - 92 - 68

فنلاندی

2,000,000

65 یورو

42*140

فنلاندی

شرکت بازرگانی رسپیناوود راشین ترموود فنلاند ترموود فنلاند.

طراحی ، فروش و اجراء تخصصی نمای بیرونی ساختمان با چوب های فرآوری شده ترموود فنلاندی و ایرانی و چوب پلاست بدون واسطه با نصاب و جوشکار سراسر کشور.

www.respinawood.info